Kurum Adı |
TAPU MÜDÜRLÜĞÜ |
|
Adresi |
Camkebir Mahallesi Hükümet Konağı Kat:1 No:1 Maden/ELAZIĞ |
|
Telefonu |
0424 280 11 39 |
|
Fax |
Yok |
|
Web Adresi |
||
Mail Adresi |
Maden-tsm@tkgm.gov.tr |
|
Personel Durumu |
1 Müdür, , 2 Bilgisayar İşletmeni, 1 Arşiv Memuru 1 İşçi |
|
Müdürlük Mülkiyet Durumu |
Maden Hükümet Binası 1.katta hizmet vermektedir. |
|
Birimleri/Bölümleri |
Müdür Odası, Servis ve 1 adet Arşiv olmak üzere üç bölümde hizmet vermektedir. Arşivlik malzemenin bir kısmı binada yer olmadığından müdürlüğe tahsis edilen karavanda bulunmaktadır. |
|
Misyonumuz |
Taşınmazlara ilişkin mülkiyet bilgilerini devlet güvencesi altında muhafaza etmek, güncellemek ve hizmete sunmak. |
|
Vizyonumuz |
Taşınmazlara yönelik politikaları belirleyen ve yöneten lider kurum olmak. |
|
Tapu Müdürlüklerinin |
TAPU MÜDÜRLÜĞÜNÜN GÖREVLERİ Türkiye'de modern tapu sicilinin yasal dayanağı, 4 Ekim 1926 tarihli Medeni Kanun olup. 18.12.2001 tarih 24607 Sayılı Resmi Gazetede yayınlanarak yürürlüğe giren 4721 Sayılı Türk Medeni Kanununa göre işlemlere yön verilmektedir. Tapu Sicili; taşınmazlar üzerindeki hakların durumlarını göstermek üzere Devletin sorumluluğu altında tescil ve açıklık ilkelerine göre tutulan sicildir. Tapu sicilinde, taşınmaz malların yüzölçümü, cinsi, maliki gibi özellikleriyle beraber, irtifak, rehin, şerh, beyanlar hanesinde taşınmaz mala ilişkin hak ve yükümlülükler gösterilmektedir. Tapu müdürlükleri, taşınmaz mallara ilişkin akit ve tescil işlemlerini yapmak, tapu sicilini düzenli ve sağlıklı bir şekilde tutulmasını sağlamakla görevli olup, bu sicillerin tutulmasından doğabilecek bütün zararlardan, Medeni Kanunun 1007 'nci maddesi uyarınca Devlet sorumludur. Tapu müdürlüklerinde işlem yaptırmak isteyenler bizzat veya vekilleri (temsilcileri), varsa vasi, kayyum ve kanuni temsilcileri vasıtasıyla talepte bulunurlar. Mülkiyet ve mülkiyetten gayri ayni haklara ait resmi senetler, taşınmaz mal maliki veya bunların vekilleri huzurunda Tapu Müdürlüğünce düzenlenmekte olup, akdi gerektirmeyen işlemlerde ise istem belgesi düzenlenmektedir. Tapu müdürlüğünde yapılan işlemler taşınmaz mallara yönelik olmak üzere 3 yönlüdür. Bunlar; 1- Akit Düzenlenme: satış, bağış, ölünceye kadar bakma akdi, taksim, trampa, ipotek, intikal, kat mülkiyeti, kat irtifakı tesisi vb. 2-Tescil : cins tashihi, ifraz, tevhit, imar tescilleri vb. 3-Bilgi Belge İşlemleri: Mahkeme ve icra daireleri başta olmak üzere diğer kamu kurum ve kuruluşlarınca talep edilen tapu kayıt suretleri, bilgi, belge istemleri vs. Bir yıl içerisinde yaklaşık 10 bin vatandaşımıza hizmet verilmekte olup ilçemiz dahilinde verilen hizmetlerin yanında Müdürlüğümüz özellikle Elazığ Diyarbakır ve zaman zaman diğer il ve ilçelerden gelen talepleri de bağlı bulundukları müdürlüklerden yetki almak sureti ile karşılamakta bu işlemleride, mümkün olan en kısa sürede yerine getirilmektedir. Bu hizmetlerin daha süratli , etkin ve doğru bir şekilde yapılması sağlanmaya çalışılmaktadır. Türkiye genelinde tüm kayıtlar bilgisayar ortamına girilmiş olup; otomasyon çalışmaları hızla yaygınlaşmaktadır. Otomasyon çalışmalarındaki amaç sadece sistem birliğini ve bilgi standardını sağlamak değil, Belediyelere, Maliye Bakanlığına, Mahkemelere ve diğer kullanıcılara, istedikleri bilgileri zamanında, tam, doğru ve güncel olarak istendiğinde manyetik ortamlarda sunmaktır. Otomasyon çalışmalarının bir diğer amacı da, iş sahiplerine çağın gereklerine uygun hizmet sunmak ve müdürlüğün işleyişinde %50-60 oranında iş kolaylığı ve verim artışı sağlamaktır. Bilgi çalışmalarındaki temel hedef ise; çok yakın gelecekte kurulması kaçınılmaz olan Bilgi Sisteminin ihtiyaç duyduğu altlık bilgileri oluşturmaktır. Yapılan bu hizmetler karşılığında Hazine'ye büyük oranlarda gelir sağlanmaktadır.
|
|
Tarihçesi |
Ülkemizde ilk Tapu Teşkilatı 21 Mayıs 1847 tarihinde Defterhane-i Amire Kalemi adıyla kurulmuş ve Cumhuriyete kadar çeşitli isimler altında görevini sürdürmüştür. Tesis edilen ilk kayıtlar tamamen mülkiyete ve tapu işlemlerine yönelik olmuş ve bu dönemlerde hiçbir harita çalışması, kadastro ile ilgili herhangi bir çalışma yapılmamıştır. Cumhuriyetin kurulmasından sonra bağımsız bir tapu teşkilatının oluşturulması konusu; özel bir dal olması, bu hususta özel bir deneyim gerektirmesi ve kapsamının genişliği sebepleriyle önem kazanmıştır. Bunun üzerine 1924 yılında Tapu Umum Müdürlüğü Teşkilatı kurulmuştur. Bu teşkilat bünyesine 1925 yılında 658 sayılı Kanunla kadastro birimi ilave edilmiştir. Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğünün bugünkü yapısı ve hedefleri 29 Mayıs 1936 tarih ve 2997 sayılı Kanunla belirlenmiş olup Teşkilat, Maliye Bakanlığına bağlanmıştır. Daha sonra, 7 Temmuz 1939 tarihinde Adalet Bakanlığına bağlanmış ve nihayet taşıdığı önem ve bağımsızlığı göz önüne alınarak 10 Ağustos 1951 tarihinde Başbakanlığa bağlanmıştır. Teşkilat, 26 Eylül 1984 yılında çıkarılan 3045 sayılı Kanunla, farklı bir statüye kavuşmuştur. Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Teşkilat ve Görevleri hakkında 6083 sayılı Kanun 10 Aralık 2010 tarih 27781 sayılı Resmi Gazetede yaynınlanarak Yürülüğe Girmiş ve Merkez ve Taşra teşkilatı yeniden yapılandırılmıştır. Tapu Sicil Müdürlüğü adı 'Tapu Müdürlüğü' olarak ve Tapu Sicil Müdürü ünvanı 'Tapu Müdürü' olarak değişmiştir. Tapu Kadastro Merkez ve Bölge Kurulları Kurulmuş ve Tapu ve Kadastro Uzmanlığı getirilmiş; ayrıca müdürlüklere kendi yetki alanı dışındaki il ve ilçelerde bulunan taşınmazlarla ilgili işlem yapma yetkisi verilmiş ve yurtdışında yaşayan vatandaşlara hizmet vermek üzere Yurt Dışı Birimleri kurulmasının yasal dayanağı getirilmiştir. 08.07.2011 tarihinde de Çevre ve Şehircilik Bakanlığına bağlanmıştır. |
|
Lojman Durumu |
Yok |
|
Araç Sayısı |
Yok. |
|
Personel Durumu |
Adı Soyadı Ünvanı Emrullah GÜL Tapu Müdürü Yetkin POLAT Bilgisayar İşletmeni Kasım DEMİR Bilgisayar İşletmeni Zülküf Emre GÜN İşçi (Şirket Elemanı) |
|
Uygulanan Projeler |
Müdürlük 15.08.2008 tarihinde TAKBİS (Tapu ve Kadastro Bilgi Sistemi)'ne geçmiştir. |
|
Hedefler |
2020 yılı içerisinde, arşiv ayıklama işlemleri,Entegrasyon,Resmi senet,Tescil istem belgeleri ve Proje taramaları tamamlanmış, gerçek kişilere ait TC Kimlik numaraları bulunmayan kişilere ulaşılarak TC Kimlik numaraları tamamlanarak sisteme aktarılmış olup 2021 yılı içerisinde Maden merkez ve köylere ait tüm Tapulama ve Kadastro tutanaklarının taramalarını tamamlayarak TAKBİS sistemine aktarılması hedeflenmektedir. Ayrıca Belediye ile yapılacak çalışmalarda Emlak beyan değerlerinin TAKBİS sisteminden alınarak vatandaşlarımızın Belediyeye gitmeden satış işlemlerini tamamlamaları için çalışmalarımız devam etmektedir. |